Verwondering tijdens rondleiding Cultuurcentrum

Foto: Gemeente Heemskerk

Op zaterdagochtend 30 september heeft groep omwonenden van het gemeentehuis, raadsleden en andere betrokken een rondleiding gekregen over de bouwplaats van het Cultuurcentrum in Heemskerk.

In het gemeentehuis wordt een deel van de bibliotheek verbouwd om het Cultuurcentrum te huisvesten.

Wethouder Aad Schoorl heette de aanwezigen welkom. Hij vertelde over de plaats die cultuur en muziekonderwijs inneemt in de gemeenschap en dat dit alles straks samenkomt op één plaats.

“Het gemeentehuis is bedoeld als een multifunctioneel gebouw met een open uitstraling naar buiten. Dit is nu zichtbaar door de bibliotheek die hier al gevestigd is en de tentoonstellingen en optredens die in de centrale hal plaatsvinden. Door de voorzijde van het bibliotheekgebouw aan te passen, ontstaan 10 leslokalen voor het Cultuurcentrum.”

(foto: Gemeente Heemskerk)

Tijdens de rondgang over de bouwplaats kregen de aanwezigen toelichting van de projectleider van de gemeente, de aannemer en de directeur van het Cultuurcentrum. Met verwondering keken de mensen rond hoe de open ruimte nu vorm krijgt en hoeveel werk er inmiddels verzet is. De werklieden hebben tot nu toe al 6.000 m2 gips, 5.000 meter metalstudprofiel, 50.000 schroeven en 2.500 strekkende meter kit gebruikt.

De werkzaamheden moeten begin december klaar zijn voor de verhuizing. In januari 2018 opent het Cultuurcentrum haar deuren op de nieuwe locatie.