Nieuwe website voor gemeente Heemskerk

Foto: Gemeente Heemskerk

Vanaf vandaag 11 december heeft gemeente Heemskerk een nieuwe website. De vormgeving is vernieuwd, de site is schaalbaar voor tablets en smartphones én de onderwerpen waar de meeste bezoekers voor komen, zijn prominent(er) aanwezig en toegankelijker. Verder is veel informatie herschreven om de leesbaarheid te verhogen.

Wethouder Aad Schoorl: “De ontwikkelingen van internet gaan voort en onze website was nodig aan vernieuwing toe. We merkten dat meer dan de helft van onze bezoekers de site via smartphone of tablet bekijkt. Om ervoor te zorgen dat de informatie op alle apparaten goed te benaderen is, is de nieuwe website schaalbaar gemaakt. Dit wil zeggen dat de site zich aanpast naar de grootte van het scherm. Daarnaast zijn de teksten flink onder handen genomen om de bezoeker duidelijk te informeren en snel naar onze (digitale) dienstverlening te leiden. Benieuwd? De nieuwe website kunt u bekijken via www.heemskerk.nl.”

Toptaken
De indeling van de nieuwe website is veranderd. De meest gevraagde onderwerpen, ook wel toptaken genoemd, (zoals paspoort, rijbewijs, uitkering) staan prominent op de homepage. De bezoeker wordt in kortere en makkelijkere stappen geleid naar de gewenste actie: afspraak maken, formulier invullen, informatie lezen etc. De pagina’s die niet of nauwelijks werden bezocht, zijn offline gehaald waardoor alleen de kern overblijft en de bezoeker sneller de informatie vindt.

Feedback
Wilt u de gemeente laten weten wat u van de nieuwe website vindt? Of heeft u een vraag over de nieuwe site? Dan kunt u contact opnemen via [email protected].