Al bijna drieduizend handtekeningen voor ‘De Nozem & de Non’

Foto: 251tv

In augustus besloot het college van Burgemeester en Wethouders om de huurovereenkomst met de horeca-exploitant van het gebouw aan de A. Verherentstraat 1, beter bekend als ‘De Nozem & de Non’ te beëindigen.

Dit besluit was een direct gevolg van de omvorming van de muziekschool in Cultuurcentrum Heemskerk (CCH) en de locatiekeuze voor het Maerten van Heemskerckplein.

Voor Wim Burghout en Ans Kabel, die al sinds 2007 het pand succesvol exploiteren, betekent het dat zij het pand per 31 augustus 2017 moeten verlaten. Dat betekent zowel het einde van het bekende Heemskerkse muziekcafé en poppodium en ook van dansstudio de Danstuin.

Voor veel Heemskerkers en ook veel muziek- en dansliefhebbers uit de regio is het besluit van de gemeente Heemskerk onverteerbaar. Om die reden zijn ze een actie begonnen. Tot 10 januari 2017 is het mogelijk om een petitie via internet te teken waarin men de gemeente verzoekt alsnog De Nozem & de Non voort te laten bestaan. In de 5 dagen dat de petitie online staat hebben al bijna drieduizend mensen getekend.

Om de petitie te tekenen klik op https://petities.nl/petitions/de-noze.

Meer 251tv-producties (TV uit de hele regio twee-vijf-een) zijn te bekijken via YouTubeFacebookTwitter en Ziggo Kanaal 42 (digitaal) of Kanaal 45 (analoog).