Expositie: 'Vrouwen uit Afrika' in het Koetshuijs

08 aug , 20:41 Cultuur
zawadi van dorota poniatowska kopieren
HEEMSKERK / BEVERWIJK - In de maanden augustus en september is er weer een nieuwe expositie gratis te bezoeken in het Koetshuijs van Kasteeltuin Assumburg aan de Tolweg in Heemskerk. Deze keer staan 'Vrouwen uit Afrika' centraal in de schilderijen gemaakt door Dorota Poniatowska.
Dorota is in 1972 in Polen geboren en woont sinds 2004 in Nederland. Schilderen en keramiek zijn haar passie, en betekenen voor haar een uiting van creatieve expressie.
In haar atelier in Assendelft werkt ze aan verschillende thema's, van realistisch tot abstract. Ze speelt graag met kleur, en met het creëren van emotie in een portret.
Dorota heeft een fascinatie voor Afrika en dat thema komt vaak terug binnen haar schilderijen. Ze probeert de ruimte, de warme kleuren, het exotische en de Afrikaanse authenticiteit te vangen in haar werk.
Voorbeelden van haar werk zijn te zien op www.dorotaponiatowska.nl.
Het Koetshuijs is geopend van dinsdag t/m zondag van 11:00-17:00 uur. Meer informatie is te vinden op www.kasteeltuinassumburg.nl.