Expositie werk van Henny Vis in kringloopwinkel De Groene Ezel

23 jul , 17:59 Cultuur
451834243 900148978822433 2049411374718150556 n
HEEMSKERK - Bij Kringloopwinkel Heemskerk De Groene Ezel hangt werk van Henny Vis, de nieuwe ‘kunstenaar van de maand’.
Henny Vis is geboren in Rotterdam en tekent en schildert al zolang als zij zich kan heugen. Al op zeer jonge leeftijd liet zij zich inspireren door de vele kunstwerken in de musea van Rotterdam en dat heeft haar nooit meer losgelaten. Op latere leeftijd is zij verhuisd naar Beverwijk en lid geworden van het Lucasgilde, de teken- en schildervereniging van Beverwijk. Daar heeft zij zich verder kunnen ontwikkelen op teken- en schildergebied.
Aanvankelijk begonnen met tekenen met potlood en houtskool, werkt zij nu veelal met acrylverf. Ze mengt graag haar eigen kleuren tot een geheel eigen kleurenpalet en dat is op haar schilderijen goed terug te zien. De onderwerpen zijn zeer gevarieerd, met een voorkeur voor het vastleggen van landschappen en portretten op doek, van realistisch tot abstract.
Met enige regelmaat exposeert zij haar werken, solo of in groepsverband. Henny Vis kiest bewust voor zaken die haar aanspreken en zoekt dan naar manieren om deze op eigen wijze vast te leggen. Daarin wordt zij gevoed door ontdekkingen op het gebied van materiaal- en kleurverkenning. Er is een interessante expositie tot stand gekomen, die gezien mag worden.
Openingstijden winkel (Lijnbaan 14, 1969 NE Heemskerk) dinsdag t/m donderdag 12.00 – 16.00 uur en zaterdags tussen 10.00 en 14.00 uur