Er zit muziek in de gemeente Heemskerk

Foto: Pixababy

HEEMSKERK – Er zit muziek in de gemeente Heemskerk. Op zondag 25 januari zal voor de eerste maal een officieel concert worden gegeven door de muziekschool Heemskerk in de hal van het gemeentehuis Heemskerk. Aad Schoorl, wethouder bij de gemeente, zal het winterconcert openen.

Er zullen deze zondag vele violisten en cellisten van zeer jonge leeftijd tot en met volwassenen diverse optredens verzorgen in verschillende samenstellingen. Voor het publiek is dit een unieke gelegenheid om de vele talenten op viool en cello daadwerkelijk te zien optreden.

De pianobegeleiding wordt door Kana Yamaguchi uitgevoerd en de docenten viool zijn Daniël Strang en Coutier Rademaker. De cello docent is Brendan Conroy. Gastdocent Gilles Rullman is aangetrokken voor enkele fiddle workshops met 35 deelnemers. De presentatie van dit  onderdeel staat apart vermeld op het programma. Het podium en de indeling van de hal wordt verzorgd door Sound Rent..

De presentatie is in handen van cursist viool Hans Bos. Circa 60 muzikanten gaan optreden waarvan 50 kinderen tussen 4 en 16 jaar.

De aanvang is 15.00 uur en de toegang is gratis.