Een BIJ-zondere kindermiddag bij Koetshuijs Kasteel Assumburg

30 jul , 16:30 Natuur
bijen
HEEMSKERK / BEVERWIJK- Op woensdagmiddag 7 augustus organiseert Natuur- en Milieueducatie Heemskerk een kindermiddag over bijen in het Koetshuijs bij Kasteel Assumburg.
De imker vertelt
Een echte imker zal tussen 14.00 uur en 16.00 uur vertellen over bijen en honing. En natuurlijk mogen de kinderen ook allerlei vragen stellen. Herken jij alle spullen die zij mee heeft? Er hoeft niet gereserveerd te worden, je kunt gewoon binnenlopen.
Informatieve tocht en proeven
In de kasteeltuin hangt een leuke informatieve tocht over bijen. Bij de imker kunnen de kinderen een bijenwaskaarsje maken. Ook kunnen ze honing proeven en natuurlijk krijgen zee ook nog een zakje bij-vriendelijk bloemenzaad mee om de bijen in hun eigen omgeving te helpen. Nieuwsgierig? Kom dan gezellig langs. Deze middag is geschikt voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Deelname is gratis en iedereen is welkom!
NME Heemskerk
NME Heemskerk organiseert activiteiten op het gebied van Natuur- en Milieueducatie in Heemskerk en omgeving. Voor meer informatie over ons aanbod kijkt u op www.nmbeverwijkheemskerk.nl , voor meer informatie neemt u contact op via [email protected]. Volg ons op Facebook en blijf op de hoogte van de komende NME activiteiten!