Dodenherdenking in Heemskerk

Foto: 251tv

Gisteren vond in Heemskerk de jaarlijkse Dodenherdenking plaats bij het Vredesmonument in de kerkhofmuur op het Kerkplein.

(Bron: 251tv)

Bij de herdenking aanwezig waren burgemeester Baltus en leden van het Gemeentebestuur, vertegenwoordigers van de Britse Ambassade, scholieren van Heemskerkse basisscholen en het Kennemer College, scouts van de groep Sint Adelbertus en een groot aantal inwoners van Heemskerk..

De herdenking werd voorafgegaan door een stille tocht vanaf het Gemeentehuis naar het Vredesmonument, waar vervolgens de kransleggingen plaatsvonden en de aanwezigen konden luisteren naar een toespraak van burgemeester Mieke Baltus en een gedicht, voorgedragen door een leerlinge van basisschool de Ark.

Na het spelen van de ‘Last Post’ door een trompettist van St. Caecilia, de 2 minuten stilte en het Wilhelmus volgde nog een defilé langs het Vredesmonument en de  zeven eregraven van de Engelse oorlogsvliegers en hun Nieuw-Zeelandse collega die in december 1943 omkwamen in het duingebied van Heemskerk.

251tv maakte gisteravond onderstaande filmimpressie van Dodenherdenking 2016 in Heemskerk

Meer 251TV-producties (TV uit de hele regio twee-vijf-een) zijn te bekijken via YouTubeFacebookTwitter en Ziggo Kanaal 42 (digitaal) of Kanaal 45 (analoog).