Politiek Café met GroenLinks 2e Kamerlid Rik Grashoff in Horeca De Jansheeren

Foto: GroenLinks

Maandag 23 mei komt GroenLinks 2e Kamerlid Rik Grashoff naar het Politiek Café in Horeca De Jansheeren in Heemskerk.

Wel de prijs kennen, maar niet de waarde
Het hele maatschappelijke debat wordt gedomineerd door het economisme: alles wordt gereduceerd tot een economische en financiële rekensom. Dat zou GroenLinks graag willen doorbreken. “Rechtvaardigheid, duurzaamheid en compassie zijn belangrijker dan economische groei”, zo luidt de stelling. Volgens GroenLinks weten we, door de  economisering, wel van alles de prijs, maar van bijna niets de echte waarde.
Dat zou volgens de partij, bij onde van Rik Grashoff, anders moeten. De mens en natuur zouden centraal moeten staan.

Het Politiek Café wordt gehouden op maandagavond 23 mei van 19.45 tot 21.30 uur in Horeca De Jansheeren, Maltezerplein 1 in Heemskerk.

De avond zal kort worden ingeleid door John van Dongen (raadslid in Heemskerk). Hierna zal Rik Grashoff zijn licht laten schijnen over het economisme. Wat is het nu precies? Wat kunnen we er tegen doen? Het doel van de avond is om mensen te laten nadenken over de echte waarde van alles. Daarnaast krijgen de aanwezigen alle kans om vragen te stellen van vragen of eventueel in  discussie te gaan.

Aanmelden voor dit Politieke Café kan via [email protected] maar is niet persé noodzakelijk.