Werk aan asfalt door heel Heemskerk

Foto: Pixabay

Vanaf 15 oktober neemt de gemeente Heemskerk een aantal asfaltwegen onder handen. Het gaat om de Hoflaan, een gedeelte van de Beneluxlaan, de Zuiderwentweg en een gedeelte van de Noorddorperweg en van de Rijksstraatweg.

Eind oktober zijn de werkzaamheden afgerond, als alles volgens planning gaat en het weer meewerkt. De omleiding van het verkeer wordt met borden aangegeven. De direct omwonenden zijn met een brief op de hoogte gesteld van de werkzaamheden.

• Hoflaan
    De Hoflaan staat als eerste op de lijst en is maandag 15 oktober en dinsdag 16 oktober afgesloten. Op vrijdag 19 oktober wordt de belijning aangebracht; het verkeer wordt dan met verkeersregelaars in goede banen geleid..
  • Beneluxlaan
    Het gedeelte tussen de rotonde Duitslandlaan tot en met de kruising Euratomsingel wordt vanaf woensdag 17 oktober afgesloten tot en met 19 oktober.
  • Zuiderwentweg
    De Zuiderwentweg is vanaf maandag 22 oktober afgesloten tot en met 25 oktober. Op deze weg komt een hogere asfaltlaag dan nu het geval is. De aansluiting van de particuliere inritten worden dan ook aangepast om goed aan te sluiten aan het nieuwe wegdek. Deze werkzaamheden worden na de afsluiting uitgevoerd en zijn naar verwachting op 9 november afgerond.
  • Noorddorperweg
    Op de Noorddorperweg wordt het gedeelte ter hoogte van de huisnummers 1 – 19 en het gedeelte tussen de Rijksstraatweg en Noorddorperweg nummer 19 opnieuw geasfalteerd. De weg is afgesloten van 25 oktober tot en met 31 oktober. Ook hier komt de asfaltlaag hoger te liggen dan nu het geval is en worden de aansluitingen van de particuliere inritten aangepast om goed aan te sluiten aan het nieuwe wegdek. Deze werkzaamheden zijn naar verwachting 2 november afgerond.
  • Rijksstraatweg
    De afsluiting van de Rijksstraatweg tussen nummer 75 en de kruising Starweg is van 29 oktober tot en met 30 oktober. Deze afsluiting is ’s nachts: overdag kan het verkeer wel over dit gedeelte van de Rijksstraatweg rijden.