Twee Polen (24 en 21) aangehouden wegens winkeldiefstal in De Mare in Alkmaar

Foto: Wim Meijer Fotografie

Zondagmiddag heeft de politie in Alkmaar twee mannen van 24 en 21 jaar aangehouden op verdenking van winkeldiefstal. Beide mannen zijn afkomstig uit Polen hebben geen woonadres in Nederland.

Rond 14.25 uur kreeg de politie van Alkmaar een melding dat er een winkeldiefstal was gepleegd op de Europaboulevard (Winkelcentrum De Mare). Een getuige had de twee mannen zien wegrijden in een rode auto. Deze rode auto werd later met twee inzittende aangetroffen op de Wendelaarstraat.

Tijdens het doorzoeken van de auto troffen de agenten gestolen schoenen aan. Hierop zijn de 24-jarige bestuurder en de 21-jarige bijrijder aangehouden. De 21-jarige man had nog een boete open staan en reed mogelijk zonder rijbewijs.

Heemskerk
De politie doet onderzoek naar het tweetal. Zo bestaat ook het vermoeden dat ze een diefstal hebben gepleegd aan de Dr Prinsengalerij in Heemskerk. De twee mannen zijn overgebracht naar het politiebureau en ingesloten.