Grote Tekendag Centrum Heemskerk: een sprong in je eigen tekening

HEEMSKERK – Heb jij wel eens een sprong gewaagd in je eigen tekening? Dat kon je afgelopen weekend namelijk ervaren dankzij Stichting Heel Heemskerk Tekent.

Heemskerk tekende dit jaar op 5 oktober in drie horeca gelegenheden in Heemskerk. Zo kon je tijdens de ‘Grote Tekendag Centrum Heemskerk’ genieten van een lunch met ‘speciale workshops’ in Het Dorrup, Café Jacks en Grand Café Ruysdael als je graag wat meer wilde, maar ook voor degenen die uitgebreid kennis wilden maken met tekenen.

Ook waren er diverse gratis workshops in de Dorpskerk. In het Spectrum organiseerde Cinekid ‘Spring in je tekening’. Deze activiteit was speciaal bedoeld voor kinderen. Een dag om kennis te maken met tekenen en met de inwoners van Heemskerk en er net buiten.

Heb je het gemist? Dan hebben we gelukkig de beelden nog, want Omroep Heemskerk was erbij en deed verslag.

Over Heel Heemskerk Tekent

Heel Heemskerk Tekent is een initiatief dat in 2014 begonnen is als pilot van enkele lokale kunstenaars en is inmiddels niet meer weg te denken evenement in Heemskerk. Het is bedoeld als sociaal en inspirerend evenement voor jong en oud met tekenen als uitgangspunt. Daar ‘Grote Tekendag Centrum Heemskerk’ een voorbeeld van.

Wat is het doel van Heel Heemskerk Tekent?

De stichting wil groepen in de samenleving bijeenbrengen die minder makkelijk aansluiting vinden. De stichting gebruikt het maken van kunst en de beleving hiervan als middel om het doel te bereiken.

Welke kunstenaars zijn aangesloten?

Ruud van Zon, Annelies Vessies-Aardenburg, Tijmen Snelderwaard, Arno de Ruijter, Yvonne Zomerdijk, Joke van Bree, Rien Doorn, Nanneke Bastiaan, Hans Goedhart, Nikki Kröder, Hetty Spaanderman, Ellen van Putten en Angela Selsasso.