Moonage Daydream en Fireheart in Filmhuis Heemskerk

Foto: WW Entertainment

HEEMSKERK – De komende week staan in Filmhuis Heemskerk in Podium Laurentz de films Moonage Daydream en Fireheart op het programma.

Bowie muziekdocumentaire Moonage Daydream
Een filmische odyssee door het creatieve leven van één van de meest iconische rocksterren aller tijden: David Bowie. Brett Morgen heeft ‘Moonage Dream’ met volledige medewerking van de erven Bowie gemaakt. De film bevat nieuwe concertbeelden en geremasterde nummers. Daarnaast licht Morgen ook andere kunstvormen uit, zoals dans, schilderen, beeldhouwen en video- en audiocollages. Het resultaat is een audiovisuele ruimtereis die de artistieke erfenis van Bowie (1947 – 2016) belicht en zijn rijke leven context geeft.

Jeugdfilm Fireheart
Op zondagmiddag 16 oktober om 14.00 uur bij Filmhuis Heemskerk de familie animatie film ‘Fireheart’ over een zestienjarig meisje in het New York van 1930 dat ervan droomt de eerste brandweervrouw ter wereld te worden.

• Moonage Daydream: zondag 16 oktober om 20.00 uur en woensdag 19 oktober om 15.00 uur
  • Fireheart: zondag 16 oktober om 14:00 uur
  • Locatie: Podium Laurentz, A. Verherentstraat 1 Heemskerk.
  • Reserveren online kaartverkoop www.decirkelheemskerk.