Digitale bijeenkomst woningbouwplannen Eikenhof 2

Foto: Wim Meijer Fotografie

HEEMSKERK – De gemeente Heemskerk zoekt binnen de bebouwde kom naar mogelijkheden om extra woningen te bouwen. Een deel van Eikenhof 2 is één van de locaties die de raad heeft aangewezen om te onderzoeken. Voor dit gebied is een haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd en nu wil de gemeente weten wat omwonenden en andere inwoners van Heemskerk daarvan vinden.

Mogelijkheden in het gebied
We berekenen hoeveel woningen we er kunnen bouwen en wat de kosten en opbrengsten zijn. Ook kijken we naar andere functies. En we willen weten of er draagvlak is van omwonenden en andere belanghebbenden. Deze haalbaarheidsstudie leggen we begin 2021 voor aan de raad”, aldus de gemeente. .

Resultaat van het haalbaarheidsonderzoek is een scenario
In het scenario zijn ideeën uitgewerkt. Er staat in hoeveel woningen waar gebouwd kunnen worden en hoe dat eruit kan komen te zien. Het is geen concreet uitgewerkte plan of ontwerp. Eerst wil de gemeente de ideeën met de Heemskerkers delen. Die kunnen vervolgens reageren. Dat kan op verschillende manieren.

Digitale bijeenkomst
Op dinsdag 24 november van 19.30 tot ca. 20.45 uur houdt de gemeente Heemskerk een digitale informatiebijeenkomst via zoom. Iedereen kan zich daarvoor aanmelden. Ga naar www.heemskerk.nl/eikenhof2 en meld u aan. Dat kan tot en met vrijdag 20 november.

Andere manieren van reageren, mogelijk tot en met maandag 30 november 2020

• Via de website: op de website van de gemeente vindt u een reactieformulier. Ga naar www.heemskerk.nl/eikenhof2. Hier vindt u een link naar het reactieformulier.
  • Via de mail: gebruik het speciale e-mailadres [email protected].
  • Via de telefoon: u kunt een ‘terugbelverzoek’ doen. U belt dan naar de gemeente Heemskerk, telefoon 14 0251 en geeft uw telefoonnummer door. En zo mogelijk ook uw vraag. Wij bellen u dan op een later tijdstip terug.
  • Per brief: schrijf ons een brief: Gemeente Heemskerk, t.a.v. project Eikenhof 2, antwoordnummer 150, 1940 VG  Heemskerk. Een postzegel is niet nodig. De brief kan ook worden ingegooid in de brievenbus voor het gemeentehuis.