Inloopbijeenkomst plannen stationsgebied Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

Op woensdag 13 februari 2019 is een inloopbijeenkomst over de plannen voor het stationsgebied Heemskerk. Iedereen die meer wil weten over de herinrichting van de stationspleinen en de woningbouw bij het station is tussen 17.00 en 20.00 uur welkom in basisschool De Vlinder aan de Frankrijklaan 2.

In De Vlinder zijn panelen te zien over verschillende onderwerpen. Zo is het voorlopig ontwerp voor de korte en lange termijn te zien. Bezoekers kunnen het ontwerp bekijken en ideeën, opmerkingen suggesties kwijt. Ook is er informatie over het proces: waar staan we nu en wat zijn de volgende stappen die tot een definitief plan voor de stationsomgeving leiden.

Woningbouw
De gemeente heeft de opdracht om de komende jaren veel woningen te bouwen. De gemeente en de provincie hebben samen de stationslocatie onderzocht. Uit dit onderzoek is gebleken dat deze plek geschikt is voor het bouwen van woningen. De ruimtelijke visie die is gemaakt gaat uit van 300 woningen op de stationslocatie. Het gaat om woontorens en zogenoemde ‘urban villa’s’.

Stationspleinen
Verder voorziet de visie in een nieuw stationsplein met fietsparkeerplaatsen aan de kant van het Euratomplein en P&R-parkeerplaatsen. Ook is er een doorgang bedacht onder het spoor die de stationspleinen aan de kant van het Euratomplein en aan de kant van de Broekpolder met elkaar verbindt.

Aanmelden
Wilt u zich via  www.heemskerk.nl/aanmelden aanmelden voor de inloopbijeenkomst? Wij kunnen dan in onze voorbereiding rekening houden met het aantal bezoekers. Meer informatie is te vinden op http://station.heemskerk.nl. Ook de ‘Ruimtelijke visie op hoofdlijnen voor de korte en lange termijn’ staat op deze plek.