Sloop Bilderdijkstraat 14 van start ten behoeve van bouw 20 tot 40 tijdelijke wisselwoningen

Foto: Google - streetview

HEEMSKERK – Op 9 september 2019 start de aannemer met werkzaamheden voor de sanering en de sloop van het pand aan de Bilderdijkstraat 14.

In mei heeft het college besloten op deze locatie ruimte te maken voor het neerzetten van 20 tot 40 tijdelijke wisselwoningen. Er komen hekken rond het pand te staan en er vindt asbestsanering plaats om het gebouw vervolgens te kunnen slopen. De werkzaamheden gaan ongeveer 10 weken duren.

Woonopmaat en de gemeente werken nauw samen in de herstructurering van buurten in Heemskerk met veel verouderde sociale huurwoningen. Tijdens deze werkzaamheden moeten de huidige bewoners (tijdelijk) hun huis uit. Door de grote vraag naar sociale huurwoningen en de beperkte beschikbaarheid van woningen bij Woonopmaat loopt deze uitstroom vertraging op. Daarom is voorgesteld om de locatie Bilderdijkstraat tijdelijk in te zetten voor vervangende huisvesting. Na de sloop van het leegstaande pand denken de gemeente en Woonopmaat hier op korte termijn 20 tot 40 tijdelijke wisselwoningen te kunnen neerzetten.