Vervangen openbare verlichting centrum Heemskerk

Foto: Unsplash - Alex J

HEEMSKERK – Op maandag 16 september start de gemeente met het vervangen van de openbare verlichting in het centrum van Heemskerk. In het centrum komen nieuwe lantaarnpalen met energiezuinige LED verlichting. De werkzaamheden gaan ongeveer 8 weken duren.

De openbare verlichting in het centrum is aan het einde van zijn levensduur. Omdat het vervangen van onderdelen steeds kostbaarder wordt, is besloten om de lantaarnpalen te vervangen. De nieuwe lantaarnpalen werken met energiezuinige LED verlichting.

Tijdens de vervanging van lantaarnpalen legt de gemeente ook de eigen stroomkabel. Met de nieuwe kabel kan de gemeente zelf werkzaamheden uitvoeren bij problemen met de openbare verlichting. Nu is de gemeente veelal afhankelijk van netbeheerder Liander.

Centrum bereikbaar
Tijdens de vervanging van de openbare verlichting blijft het centrum toegankelijk voor verkeer. Bezoekers en bewoners van het centrum kunnen wel enige overlast ervaren van de werkzaamheden. Bewoners worden zoveel mogelijk geïnformeerd als de werkzaamheden in hun straat plaatsvinden