Vrijheid op 20 vierkante meter, wonen in een Tiny House

Foto: Maxpixel

Lezing van Marjolein Jonker, eerste Tiny House-bewoonster in Nederland en oprichtster en ambassadrice van stichting Tiny House Nederland in bibliotheek Heemskerk

Marjolein Jonker is de eerste Tiny House-bewoonster in Nederland die een legale woonplek voor haar zelfvoorzienende Tiny House heeft verworven. Als oprichter en ambassadeur van stichting Tiny House Nederland zet ze zich in om het wonen in een Tiny House voor meer mensen in Nederland mogelijk te maken. Inmiddels woont ze zelf bijna drie jaar ‘tiny’ en weet met haar lezingen mensen te enthousiasmeren, inspireren en informeren over deze innovatieve woonvorm en groene lifestyle.

Tijdens de lezing vertelt Marjolein over het uitdagende traject dat naar de realisatie van haar eigen Tiny House leidde en bespreek ze een aantal praktische punten zoals: wat is een Tiny House nu echt? Wie zijn de mensen die zo klein willen wonen en wat beweegt hen? Waar liggen de knelpunten, maar ook kansen voor deze woonvorm en welke waarde brengt het de samenleving? Hoe werkt ‘off-grid’ wonen, zonder aansluitingen op nutsvoorzieningen en riolering?

En: hoe bevalt het Marjolein na drie jaar wonen op minder dan 20 m2?

Deze lezing is op dinsdag 8 oktober om 20.00 uur in de bibliotheek in Heemskerk. De toegang is gratis maar graag wel aanmelden via het formulier op de website Bibliotheek IJmond Noord.