Arabische High tea als bedankje aan bewoners Heemskerk

Foto: Pixabay

Op donderdag 13 juli  organiseert de Vrouwensalon El Almal van buurtcentrum het Spectrum, een Arabische High tea als bedankje aan de Heemskerkse bewoners die materiaal hebben gedoneerd aan deze activiteit.

Alle nationaliteiten
Vrouwensalon El Almal wordt wekelijks georganiseerd op de donderdagmiddag door buurtcentrum het Spectrum in Heemskerk, waarbij vrouwen van alle nationaliteiten samenkomen om te bewegen, koken, moestuin, creatief bezig te zijn, informatie in te winnen of uit te wisselen, contacten te leggen en kennis en vaardigheden delen. Af en toe hoort daar ook een feestelijke bijeenkomst bij.

Naaiondersteuning
Een van de activiteiten is het (leren) naaien, handwerken en haken. Samen met de vrijwilligers van het buurtcentrum zijn de vrouwen aan de slag gegaan en mede ‘donaties’ hebben geleid tot een enthousiaste groep. De donaties bestonden onder meer uit materiaal voor de naaiondersteuning zoals verschillende naaimachines, stapels lappen, naaidozen en garen.

High Tea
Omdat de vrouwen van Salon El Almal graag iets terugdoen organiseren zij op donderdag 13 juli van 13.30 – tot 15.30 uur een Arabische High Tea, waarvan ze hopen dat alle gulle gevers aanwezig zullen zijn.

Nieuwe seizoen
Deze donderdagmiddag is tevens de laatste keer voor de zomer dat de Vrouwensalon El Almal wordt georganiseerd. Het nieuwe seizoen start op 14 september op elke donderdag, van 13.30 – 15.30 uur (behalve in de schoolvakanties). Om de week wordt er naaiondersteuning aangeboden. Bijdrage: 1e kopje koffie gratis, 2e voor eigen rekening. Ondersteuning bij leren naaien € 1,– per keer.