Zomer in de Bibliotheek: lezing ‘AI Een vloek of een zegen?’

16 aug , 15:17 Cultuur
bas meelker ai lezing
HEEMSKERK - Een inspirerende lezing over AI: waar komen we vandaan? Waar staan we nu en morgen? AI (Artificial Intelligence, of te wel kunstmatige intelligentie) is tegenwoordig overal. Op onze telefoon, op televisie, in de auto, op het internet. We worden er iedere dag mee geconfronteerd. En de verwachtingen zijn hoog. AI zou onze samenleving wel eens fundamenteel kunnen veranderen. Maar waar hebben we het nu eigenlijk over?
In deze lezing door landschapsfotograaf en AI-deskundige Bas Meelker gaan we uitgebreid in op alle facetten van AI. Wat zijn de (verwachte) positieve en negatieve effecten van deze zich supersnel ontwikkelende technologie? Een boeiende lezing vol nieuwe inzichten, vragen en antwoorden. Mis het niet!
Deze lezing is op dinsdag 20 augustus en vindt plaats in Buurtcentrum Het Spectrum, Lauraplein 1 Heemskerk, vanwege de verbouwing van de bibliotheekvestiging in Heemskerk.
Toegang: € 5,- (inclusief kopje koffie/thee). Kaartjes en meer informatie via www.bibliotheekijmondnoord.nl/zomer