Spelevaren voor ver-gevorderden tijdens Evert van de Horst Dag bij Scheepsmodel Groep IJmond

02 okt , 18:36 Cultuur
HEEMSKERK - Op zondag 29 september organiseerde Scheepsmodel Groep IJmond de jaarlijkse ‘Evert van der Horst’ dag. Net als voorgaande jaren vonden ook nu weer modelbouwers uit de regio en van ver daarbuiten hun weg naar Heemskerk om te komen varen en hun modellen te showen.
Speciale belangstelling ging dit jaar uit naar het 800 kilo wegende model van een Maersk containerschip dat in twee delen vervoerd werd en ter plaatse in het water, op diepte, in elkaar werd gezet.
Z-Media was tijdens de Evert van de Horst Dag aanwezig en maakte vanaf de kade bijgaande reportage (klik daarvoor op de hoofdfoto bovenaan dit bericht)