Rock, funk en soul in café Lokaal

Foto: Heemskerk Nieuws / Dennis Mantz

HEEMSKERK – Rock, funk en soul.. Op zondag 25 januari treedt de coverband MDY op in café Lokaal. Het optreden start om 18.45 uur en de entree is gratis. MDY staat voor rock uit de top 100 met verrassende uitstapjes naar funk & soulklassiekers. Het optreden van de 25e betekent het derde optreden van de band in de populaire Heemskerkse kroeg.

Feest van herkenning

MDY bestaat uit Bert Pannekeet (zang & keyboard), Eddy Satoer (gitaar), Bart van de Bovenkamp (basgitaar) en Egon van Zon (drums). Met nummers van onder meer Kings of Leon, Red Hot Chili Peppers, Tom Jones, Pearl Jam, Joe Jackson en Eric Clapton staat de band garant voor een feest van herkenning. Daarnaast is het repertoire afgelopen maanden uitgebreid met een flink aantal nieuwe nummers, zoals een spetterende Rock & Roll medley en nieuwe nummers van Cream, Queen, REM en de Dijk.

2015-01-19_17-09-23

Achtergrond MDY

MDY begint in september 2010 als gelegenheidsformatie voor een éénmalig optreden. Maar het enthousiasme binnen de band en bij het publiek tijdens het optreden smaken naar meer. Dus volgen er al snel optredens in de IJmond en vervolgens ook daarbuiten zoals in Haarlem en Heemstede. Kijk voor meer informatie over de band  op de website: http://mdij.wordpress.com.