Politieberichten uit de wijken in Heemskerk

Foto: Politie Heemskerk

Overzicht van de politieberichten vanuit de diverse wijken in Heemskerk in de week van 21 tot en met 27 maart.

Zuidbroek-Oosterwijk (Gerrit v.d. Pijl))

• Dinsdag 21 maart is er tussen 07.30 uur en 16.30 uur ingebroken in een flatwoning aan de Beneluxlaan. Door stenen door de ramen te gooien kon men de deuren van de woning openen. Diverse goederen zijn uit de woning weggenomen.
  • Woensdag 22 maart, omstreeks 15.30 uur, kwam de melding binnen dat er een ongeval had plaatsgevonden op de Lessestraat. Ter plaatse bleek een ruim 70 jarige fietsster bij het afstappen met haar voet was blijven haken en ten val was gekomen. Zij klaagde over last van haar linkerbovenarm. Voor alle zekerheid is zij per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.
  • Vrijdag 24 maart, omstreeks 13.00 uur, zag een persoon, terwijl hij stond te pinnen bij een pinautomaat, dat een manspersoon twee briefjes van 20 euro op de grond gooide. De desbetreffende man zei vervolgens tegen de pinnende man, in de Engelse taal: “That your money”. De pinnende man had onmiddellijk in de gaten dat er iets niet pluis was. Ondanks het feit dat de pinnende man niet reageerde op de andere man, bleef laatstgenoemde toch aandringen. Pas toen de pinnende man zijn telefoon pakte en meedeelde dat hij de politie ging bellen, ging de andere man er rennend vandoor. De verdachte man was, vermoedelijk van Oost Europese afkomst en in het bijzijn van een vrouw en twee kleine kinderen.
  • Zaterdag 25 maart is er tussen 14.30 uur en 15.30 uur een diefstal plaatsgevonden uit de niet afgesloten kleedkamer van VV Odin ’59. Weggenomen werden de sleutels van een personenauto, voorzien van het kenteken: 44-GT-SP, merk: Opel, kleur groen.
  • Dinsdag 28 maart, omstreeks 12.30 uur werd een bewoonster van een woning op de Bretangestraat benaderd door een ong. 55 jarige. Deze man had een verhaal over kleding voor een modeshow oid. Toen de man merkte dat er mogelijk meer mensen in de woning aanwezig waren ging hij er spoorslags vandoor. Signalement  van de man is: Nederlands sprekend, ongeveer 55 jaar oud, mager postuur, beginnende baardgroei. Hij droeg een bruin colbert en bruine pantalon.

Van Acker tot Burcht (Eline Berlijn)

• Op maandag 27 maart om 12.30 uur was er een vrouw gevallen met haar fiets op de Veldleeuwerik. De ambulance is ter plaatse gekomen en heeft de knie van mevrouw verbonden.
  • In de nacht van vrijdag 24 op zaterdag 25 maart 2017 hebben onbekenden op de Jan Lighthartstraat te Heemskerk 36 kelderboxen van een flatgebouw opengebroken. Er zijn etenswaren en een brommer weggenomen. De brommer is later in Heemskerk teruggevonden. Een fiets welke in de hal stond is vernield. De politie onderzoekt deze zaak. Getuigen die iets gezien hebben worden verzocht contact op te nemen met de politie.
  • Op dinsdag 21 maart 2017 tussen 19:00 en 20:00 is er een fiets op de Jan van Kuikweg weggenomen.

Van Duin tot Dorp (Ron Schut)

• Op dinsdagavond 28 maart  omstreeks 22.00 uur werd melding gemaakt dat bij het Tinq tankstation aan de Rijksstraatweg wederom een voertuig stond die middels een vulslang benzine stond te laden. Inzittende van het voertuig kon direct bij het ter plaatse komen worden aangehouden. Voertuig is in beslag genomen.