Zomerfestival Marquette op zondag 21 juli 2024

Foto: Wim Meijer Fotografie

HEEMSKERK – Ook deze zomer kunnen Heemskerk en omgeving weer genieten van Zomerfestival Marquette. Stichting Zomerpodium Heemskerk en drinkwaterbedrijf en natuurbeheerder PWN hebben hun krachten wederom gebundeld voor een middag vol kunst en cultuur. Het programma van deze 14e editie van het festival zit vol bruisende activiteiten rondom het thema ‘water’.

Dankzij steun van de gemeente Heemskerk, trouwe sponsoren en een aantal onmisbare vrijwilligers heeft Stichting Zomerpodium Heemskerk weer een divers en verrassend programma klaarstaan voor jong en oud. Je kunt genieten van muziek, theater, kleinkunst, acrobatiek en beeldende kunst. Ook leer je meer over water en natuur in een ontspannen en unieke sfeer. Op het festivalterrein zijn verschillende stands met hapjes en drankjes en kan er heerlijk worden gepicknickt. De toegang is gratis.

Kunst en cultuur
Vanaf de entree van landgoed Marquette tot in de Rozentuin en op het Rondeel, er valt er van alles te zien en te horen. Ervaar de schitterende songs van Classic Water, de muzikale reis van The Robbert Fossen Band en Soul, funk and other dancables én blazers van Funk met Peren. In de Rozentuin vind je onder andere Martin Fisher met de eigenwijze strandjutters Tonky & Jack, acrobatiek van Duo Scardinati, een zingende zeemeermin en de betoverende Jellyfish Ladies.

Water en natuur
PWN is ook deze editie in de Oude Moestuin te vinden. De boswachters vertellen je van alles over natuur, water en natuurlijk landgoed Marquette. De medewerkers van Bezoekerscentrum De Hoep staan er om meer te vertellen over de activiteiten in het Noordhollands Duinreservaat. Bij de kraampjes van de Hoep kun je terecht voor verschillende (natuur-)producten en activiteiten voor alle leeftijden.

Meer weten?
Het Zomerfestival Marquette vindt plaats op zondag 21 juli van 12.30 – 17.30 uur. Het hele programma lees je op www.zomerpodiumheemskerk.com.