Werk aan Plesmanweg verplaatst naar zuidkant, verkeer wordt omgeleid

Foto: Gemeente Beverwijk

BEVERWIJK – De werkzaamheden aan de Plesmanweg gaan op maandag 8 juli de tweede fase in. Dit werk aan de zuidkant van de weg kan voor de nodige vertraging zorgen. Het verkeer in oostelijke richting wordt omgeleid.

Aannemer Boskalis asfalteert in de eerste week van juli de noordkant van de Plesmanweg. Daarna is dit deel van de weg klaar. De Bleriotlaan gaat vrijdag 5 juli weer open voor verkeer, de Alkmaarseweg-Noord gedurende het weekend ook.

Zuidkant Plesmanweg deels afgesloten
Op maandag 8 juli starten de werkzaamheden aan de zuidkant van de Plesmanweg. Tijdens deze tweede fase van de herinrichting gaat eerst het kruispunt Plesmanweg-Alkmaarseweg op de schop. Vanaf die maandag is de Plesmanweg afgesloten voor doorgaand verkeer vanaf iets voorbij de ‘pizza-rotonde’ tot aan de Laan der Nederlanden. De rotonde zelf blijft gewoon open voor verkeer. Verkeer van oost naar west (richting Binnenduinrandweg) kan wel gebruik maken van de Plesmanweg.

Omleiding via Heemskerk
Er is van 8 juli tot 23 augustus een omleidingsroute voor verkeer in oostelijke richting op dit deel van de Plesmanweg. Doorgaand verkeer richting de Tolweg (Heemskerk) kan gebruik maken van de omleiding via de pizza-rotonde, Plesmanweg, Binnenduinrandweg, Rijksstraatweg, Starweg en de Jan Ligthartstraat. Zie hieronder:Verkeer dat vanuit het centrum van Beverwijk over de Alkmaarseweg rijdt richting de Plesmanweg wordt omgeleid via de Bullerlaan en Laan der Nederlanden. Op de Plesmanweg tussen Laan der Nederlanden en Duitslandlaan (Heemskerk) is verkeer in twee rijrichtingen gewoon weer mogelijk. De omleidingen staan aangegeven op gele borden.

Bereikbaarheid
Tijdens deze tweede fase van de werkzaamheden zijn het tankstation, winkelcentrum De Wijkerbaan, Huis ter Wijck en de woonwijken aan Dellaertlaan, Bleriotlaan en Alkmaarseweg bereikbaar via de Laan der Nederlanden. Fietsverkeer op de Plesmanweg is alleen mogelijk aan de kant van de Bleriotlaan. Fietsers kunnen de Plesmanweg op een aantal plaatsen wel oversteken: bij de Alkmaarseweg, bij de Laan der Nederlanden en bij de Van Riemsdijklaan. Vanwege de veiligheid  zijn deze fietsoversteken voorzien van verkeerslichten.