112

Column van de Dag / ‘imPRESSions’: een expositie waar ook jóuw foto’s kunnen hangen!

Foto: Jan Aardenburg

Iedere twee weken verzorgt ISOO.nu een column op Beverwijk-, Heemskerk- en Velsen.Nieuws.nl, waarbij (uiteraard) de ‘focus’ ligt op fotografie. Vandaag de column van Jan Aardenburg die iedereen uitdaagt om foto’s te maken en in te zenden van evenementen in de regio met als doel: een nòg bredere foto-expositie ‘imPRESSions’

Door: Jan Aardenburg

Jouw foto’s opgenomen in de ISOO expositie ‘imPRESSions’: dat zou zomaar kunnen!
Met een paar mensen zijn we bezig met de voorbereidingen van de afsluiting van het jaar en de eerste expositie in ISOO voor 2018. Getrouw aan een traditie van 3 jaar behelst deze expositie foto’s door topfotografen die gemaakt zijn op Young Art 2017, aangevuld met foto’s van culture evenementen in het afgelopen jaar.

‘imPRESSions’ wordt op 13 januari 2018 geopend tijdens een door ISOO georganiseerde besloten nieuwjaarsreceptie. Vanaf 20 januari, kan deze expositie door iedereen worden bezocht. Een echte aanrader, want er valt veel te genieten op fotogebied.

Gitaarfestival, Schemering en harddraverij
Vaste fotografen zoals Nico Benning, Bert Giebels, Marco Maljaars hebben een prominente plaats in ISOO. Daarnaast is ook werk te zien o.a. van Yljas Roeper en Heleen Vink. De laatste twee tonen voornamelijk fotowerk van evenementen in de regio, zoals het Gitaarfestival, de culturele voorstelling Schemering in de tuinen van Slot Assumburg en de Harddraverij van Heemskerk, stuk voor stuk grote regionale projecten. Maar ook van kleine zaken zoals het ijsbaantje voor Brafoer op het Stationsplein in Beverwijk.Ook foto’s gemaakt met telefoon
Dat ISOO niet in staat is om alles te verslaan vinden we spijtig. We zouden graag veel meer fotografen actief zien, jong en oud, ongeacht het type camera (de telefoon mag dus ook) om ons beelden te sturen van evenementen zoals die in de IJmond plaatsvinden. Dat kan een plaatselijke markt zijn, een opening, Koningsdag of een kunstexpositie.

Uitdaging
Ik daag graag iedereen uit om mee te doen. Het geeft geen garantie dat we de gezonden beelden ook gebruiken maar de kans is groot. Je mag het hele jaar inzenden. Als de foto’s maar voor half december 2018 binnen zijn. Ik ben heel benieuwd:  maak me gek!

Je kunt ook informatie inwinnen tijdens de openingsuren van ISOO. Gewoonlijk op zaterdagen van 12.00 uur tot 16.00 uur. Om je een idee te geven van de foto’s die we zoeken: kijk naar de beelden in dit artikel. Ze zijn door mij gemaakt tijdens Schemering in Assumburg in Heemskerk afgelopen zomer. Deze foto’s zijn overigens niet te zien op de expo in ISOO. Opsturen foto’s
Je kunt dus het hele jaar foto’s opsturen naar [email protected]