112

In slechts 5 minuten verkeerscontrole IJmuidenaar, Beverwijker en Heemskerker aangehouden

Foto: Politie

VELSEN ZUID – Politiemensen hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag een staande alcoholcontrole gehouden op de Parkweg. Een zeer korte controle, want al na 4 automobilisten te controleren moesten al drie aanhoudingen worden verricht voor rijden onder invloed.  Hierdoor raakte al het beschikbare personeel bezet voor de afwikkeling en kon er niet verder worden gecontroleerd. De totale controle duurde daardoor slechts 5 minuten.

Een 25-jarige IJmuidenaar was de eerste verdachte. Hij blies 285 ug/l, daar waar 220 ug/l de grens is. Ook kon hij geen geldig rijbewijs overleggen. Het getoonde rijbewijs bleek ongeldig te zijn verklaard vanwege een eerdere aanhouding inzake het rijden onder invloed van drugs.

Een 23-jarige vrouw uit Beverwijk was de volgende die in de fuik reed. Zij blies na de aanhouding ook 285 ug/l alcohol.

De derde aangehouden bestuurder had geen alcoholindicatie, maar uit zijn auto kwam een enorme wietlucht. Een drugstest leverde vervolgens een positieve indicatie op van gebruik van THC. Ook hij, een 19-jarige man uit Heemskerk, is aangehouden. Van hem is een bloedmonster afgenomen wat later wordt onderzocht.