Filmhuis Heemskerk trapt nieuwe seizoen af met The Quiet Girl

HEEMSKERK – Na de zomerstop start het Filmhuis komend weekend met de prachtige Ierse film Quiet Girl.

Quiet Girl is een verhaal over het vinden van je eigen plek, gezien door de ogen van het introverte tienjarige meisje Cáit in het Ierland van 1981. Met een vijfde kind op komst is er voor Cáit geen plek bij haar ouders. Ze wordt voor een zomer naar familie op het platteland gestuurd, waar ze liefdevol wordt opgevangen. Zowel de Keltische taal, die in een deel van Ierland nog gesproken wordt, als het prachtige landschap, geven de film extra kleur.

Voorstelling: The Quiet Girl (zondag 3 september 20:00 uur), tickets: € 7,50 / € 6,50

Hieronder vertelt Humphry Venema welke films de komende periode nog meer te zien zijn in Filmhuis De Cirkel. In de maand september zijn dat behalve The Quiet Girl ook Cairo Conspiracy, Leeuwin, Asteroid City en La Ragazza Del Futuro.