Opnieuw overval in Beverwijk; Gewapende verdachte nog spoorloos

Foto: AS Media

Vanavond, maandag 14 maart, is rond 21.30 uur een overval gepleegd op pizzeria Fresco aan de Heemskerkerweg in Beverwijk.

Daarmee is de teller van het aantal overvallen in Beverwijk inmiddels op zes gekomen. Afgelopen vrijdag Cafetaria ’t Smitje al het mikpunt van overvallers, en eerder was het ook al een fotozaak en een kapsalon die ongewenst bezoek kregen.

Op dit moment is de politie is op zoek naar de, gewapende, verdachte. Het gaat om een man van ongeveer 1.75 meter, gehuld in donkere kleding. Verder zou hij een tas van supermarktketen Jumbo bij zich hebben. De man zou richting Park Overbos zijn gevlucht.

Mensen die de man gezien hebben, worden verzocht direct 112 te bellen en zelf geen actie te ondernemen, omdat de man gewapend is. Volgens een getuige zoekt ook een politiehelikopter mee.

BEVERWIJK - Maandagavond 14 maart is omstreeks 21:35 een vesteging van Fresco aan de Heemskerkerweg in Beverwijk overvallen door een gewapende dader. Fresco is het zesde bedrijf wat in zeer korte tijd doelwit is geworden van een gewapende overval. Eerder werd de Domino's, een fotozaak en nog een cafetaria overvallen. De politie is met onder meer een politiehelikopter op zoek naar de dader, ook meerdere motoren en een politiehond zijn ter plaatse.