Woning gesloten vanwege harddrugs

Foto: Pixabay

Vanaf 1 februari 2017 is op last van de burgemeester een woning in Heemskerk aan de Heckemerstraat voor zes maanden gesloten. In de woning is een handelsvoorraad harddrugs aangetroffen. De politie heeft de drugs in beslag genomen en een onderzoek ingesteld.

De gemeente Heemskerk ziet drugsgebruik en -handel als een bedreiging voor de volksgezondheid. Daarbij gaat ’t vaak gepaard met geweldsdelicten. Daarom vindt de gemeente het belangrijk om hiertegen op te treden.

Ook bij de woning aan de Heckemerstraat is er sprake geweest van geweldsdelicten. Daarbij heeft de buurt veel overlast ervaren door handel vanuit de woning. Om de openbare orde te herstellen, de rust in de omgeving van de woning te herstellen en herhaling te voorkomen, heeft de burgemeester besloten de woning voor zes maanden te sluiten. De bewoners zijn hierover ruim van tevoren geïnformeerd.

De sluiting geldt vanaf woensdag 1 februari 2017. De bewoners mogen in die periode de woning zelf niet in en ook anderen hebben geen toegang tot de woning. De duur van de sluiting is bedoeld om de loop van eventuele drugsgebruikers en -handelaren te onderbreken en beëindigen.