Zeven jongeren (15-17)aangehouden voor mishandeling op Station Heemskerk

Foto: Google maps

De politie heeft donderdagavond 27 april (Koningsdag) 7 jongens aangehouden voor het mishandelen van een man en een vrouw op het treinstation in Heemskerk.

Het mannelijke slachtoffer (20) werd aangevallen toen hij uit de trein stapte. Een van de jongens uit de groep sloeg en schopte hem meerdere keren.  Daarna bemoeiden ook de andere jongens uit de groep zich ermee, wat uitmondde in een mishandeling waarbij de man onder meer een hoofdwond opliep. Ook de vrouw, die met de man uit de trein stapte, incasseerde enkele trappen.

Nadat de politie was gealarmeerd begon die een zoektocht in de omgeving die uiteindelijk leidde tot de aanhouding van in totaal 7 jongens in de leeftijd van 15 t/m 17 jaar, allen afkomstig uit Beverwijk en Heemskerk. De jongeren zijn door de politie overgebracht naar het hoofdbureau in Haarlem en ingesloten.

Getuigenoproep
Op dit moment onderzoekt de politie hun rol bij de mishandeling. Aanleiding voor de mishandeling zou een woordenwisseling over zwartrijden zijn geweest. Getuigen van de mishandeling wordt gevraagd contact op te nemen met de politie op 0900-8844. Anoniem kan ook: 0800-7000.