Midgetgolfbaan Vrijburglaan Heemskerk gesloten wegens gevaar voor vallende takken

Foto: SIG

De midgetgolfbaan aan de Vrijburglaan 3 in Heemskerk is met onmiddellijke ingang gesloten vanwege het gevaar voor vallende takken.

Door de droogte zijn er spontaan, zelfs zonder een zuchtje wind, her en derĀ  grote takken afgebroken van de Canadese populieren die op de midgetgolfbaan staan. Om ongelukken te voorkomen is de midgetgolfbaan dus gesloten.

De gemeente heeft naast de eigen groenopzichter ook advies ingewonnen van een extern bureau. Er wordt nu gekeken wat er nodig is om de situatie veilig te krijgen zodat de baan weer open kan. De gemeente probeert de sluiting van de baan zo kort mogelijk te laten duren, maar de veiligheid gaat voor.