Heemskerk verlengt coronamaatregelen gemeentelijke belastingen

Foto: Pixabay

HEEMSKERK – Ondernemers en ZZP-ers kunnen tot 1 september uitstel krijgen voor het betalen van gemeentelijke belastingen.  In maart van dit jaar besloot het college al om ondernemers en ZZP-ers tegemoet te komen in deze moeilijke tijd. Heffing en inning van belasting werd uitgesteld tot 1 juli om wat financiële ruimte te geven.

Het Rijk heeft allerlei corona-maatregelen getroffen. Veel ondernemers en ZZP-ers moeten hierdoor grote aanpassingen doen. Vaak ook met financiële gevolgen. Ondernemers en ZZP-ers in Heemskerk hebben de gelegenheid gekregen om hun heffingen later of gespreid te betalen. Deze maatregelen gelden nu tot 1 september 2020. Tot die datum verstuurt de gemeente  ook geen nieuwe aanslagen. De vervaldatum van al verstuurde aanslagen verschuift ook naar 1 september Dat betekent dat heffingsrente en boetes niet gelden tot 1 september.

Verdere uitleg over de maatregelen staat  op www.heemskerk.nl/ondernemersloket-coronavirus.

Betalen in termijnen actief aanvragen
De gemeente verstuurt  dit jaar nog aanslagen voor rioolheffing grootwaterverbruik, toeristenbelasting 2019, precariobelasting 2019  en de BIZ Trompet. Heeft u moeite om deze in een keer te betalen, dan is het mogelijk om in termijnen te betalen met een automatische incasso. Dit moet u dan actief aanvragen. Als uw bedrijf een automatische incasso heeft voor de heffingen, dan moet u deze ook actief uitstellen Deze en andere verzoeken en vragen kunt mailen naar [email protected].