Heemskerkse familie Dekker haalt met ‘Inkie-teams’ bijna 20.000 euro binnen voor KWF kankerbestrijding

Foto: Wim Meijer Fotografie

Ruim drie maanden nadat Arjan Dekker met zijn nieuwe levenspartner Mar en zijn drie zonen Wessel, Jesper en Lars met twee teams deelnamen aan de Alpe d’HuZes kunnen ze met trots het eindresultaat van hun sportieve avontuur bekendmaken.

Het is ongetwijfeld een van de vele verhalen die van toepassing zijn op deelnemers aan de fietstocht naar de top van de Alpe d’Hues. Bij de familie Dekker uit Heemskerk was het de partner van Arjan en de moeder van zijn drie zonen, Inkie, die op 52-jarige leeftijd overleed aan een hersentumor.

Lees HIER het complete verhaal

Na dit verschrikkelijke leed had de familie Dekker nog maar één missie voor ogen: ‘Niemand meer dood aan kanker’.

Vanuit die gedachte werd besloten in met het gezin en een grote groep vrienden in 2017 naar de Frans Alpen te gaan om daar op 1 juni deel te nemen aan de Alpe d’HuZes en op die manier zoveel mogelijk sponsorgeld binnen te halen voor KWF kankerbestrijding.

Arjan en zoon zonen in de ‘Inkie-bocht’.

Die 1e juni werd een gedenkwaardige dag waarbij alle teamleden één of meerdere keren de finishlijn aan de top en (wellicht nòg memorabeler) de tot ‘Inkie-bocht’ omgedoopte bocht 14 passeerden.

Nu, ruim drie maanden later, kan dan letterlijk de eindbalans worden opgesteld, en die geeft aan dat de familie in totaal een bedrag van € 19.014,- heeft binnengehaald, een resultaat waar Arjan en zijn teamleden intens blij en dankbaar voor zijn. Op zijn Facebookpagina bedankt Arjan dan ook alle sponsoren die dit mooie eindresultaat mogelijk hebben gemaakt.