Theatergroep Knars met ‘De Wenteltoren’ vanmiddag in De Cirkel

Terwijl buiten de dooi inzet is het binnen in Theater de Cirkel goed toeven bij de laatste jeugdvoorstelling in het Heemskerkse theater, dat deze maand na ruim 25 jaar de deuren gaat sluiten.

Om.14.00 uur brengt TG Knars de poppentheatervoorstelling ‘De Wenteltoren’, een voorstelling voor jeugd vanaf 5 jaar over vooroordelen .

De Wenteltoren
Iedereen heeft wel eens gedachten over de ander. Of die nu gaan over vluchtelingen uit andere landen of over je eigen buren. Vaak blijken deze vooroordelen helemaal niet te kloppen wanneer we deze mensen leren kennen.

In torenflat de Wenteltoren wonen zes eigenaardige types. Ze horen, zien en denken van alles over elkaar, maar praten doen ze weinig. Zonder het te weten helpen ze elkaar en werken ze elkaar tegen. De warme pizzaoven van de onderbuurman droogt de was bij de bovenbuurvrouw en haar waslijn trekt continu de stoel van de achterbuurman omver. Op een nacht gebeurt er iets wonderlijks. De flat valt op zijn zijkant en alle buitendeuren zijn afgesloten. De bewoners worden wakker. Via achterom weggetjes, kastdeuren en vloerluiken kloppen ze bij de buren aan. Samen verzinnen ze een plan om de flat weer rechtop te krijgen. Gaat het ze lukken? Kunnen zoveel verschillende mensen tot één plan komen?TG Knars
TG Knars, bestaande uit Jeroen Molenaar en Nynke Gabeler, is een bruisend, jong gezelschap dat met kleurrijk schaduwspel van beeldende poppen en objecten theatervoorstellingen voor kinderen maakt. Knars staat voor: beeldend, fantasierijk, inventief en verrassend.  In een collage van beeld en geluid vertellen ze eigentijdse verhalen. Observaties van mensen en hun dagelijkse bezigheden vormen de inspiratie voor nieuwe verhalen.

Voorstelling vanmiddag, zondag 4 maart, om 14.00 uur. Toegang: € 7,00
Reserveren: via de website: www.decirkelheemskerk.nl of tel. 0251-821445  (=voicemail)