Zuidelijk deel Weg acker Heemskerk vanaf maandag 12 maart afgesloten

Foto: Gemeente Heemskerk

Vanaf maandag 12 maart 2018 wordt het zuidelijke deel van de Weg acker, die aansluit aan de rotonde Jan Ligtharstraat, opnieuw ingericht.

De gemeente gaat dit stuk verkeersveiliger maken. Ook is het de bedoeling dat het sluipverkeer door de woonwijk Waterakkers na deze werkzaamheden afneemt.

Door de werkzaamheden is de Weg acker, gelegen tussen de Jan Ligthartstraat en Maerten van Heemskerckstraat, vanaf 12 maart afgesloten voor verkeer. Naar verwachting duren de werkzaamheden tot en met vrijdag 20 april 2018. Het verkeer wordt omgeleid via borden. Het fietspad van de aanliggende rotonde wordt tijdens het werk tijdelijk ingericht als tweerichtingsverkeer. Voetgangers bereiken via een rijplatenbaan de woonwijk Waterakkers, fietsers moeten hier afstappen.

Na de werkzaamheden is de aansluiting van het fietspad Groene acker met de Weg acker verkeersveiliger. Daarnaast komen er extra bomen, gras en beplanting. De aansluiting bij de rotonde is na de aanpassing gelijk aan de aansluiting Breedslaglaan. Omwonenden ontvangen binnenkort een brief over de werkzaamheden.

De werkzaamheden worden mede mogelijk gemaakt door subsidie van de provincie Noord-Holland.