Wekelijks Inloopspreekuur Sociale teams Beverwijk, Heemskerk en Velsen in RKZ

Foto: RKZ

Sinds dinsdag 29 mei houden het Sociaal team Beverwijk, het Sociaal Wijkteam Velsen en het Sociaal team Heemskerk een wekelijks inloopspreekuur in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk.

Het spreekuur wordt iedere dinsdagmiddag, van 14.30 tot 16.30 uur, in de hal van het RKZ gehouden.

Men kan terecht op het spreekuur voor bijvoorbeeld vragen over:

• Mantelzorgondersteuning
  • ouder worden en verantwoord thuis blijven wonen
  • uw administratie en brieven
  • financiĆ«le zaken en rondkomen met geld
  • buurtactiviteiten en (nieuwe) sociale contacten
  • hulp bij persoonlijke problemen

Laagdrempelig
Het doel van het spreekuur is tweeledig. Enerzijds is het een laagdrempelige manier voor patiƫnten en familieleden om het Sociaal (wijk)team te consulteren bij vragen op verschillende leefgebieden. Als een vraag leidt tot een aanmelding, kan deze direct worden doorgezet naar het juiste sociaal (wijk)team. Anderzijds heeft het inloopspreekuur tot doel de verbinding te leggen met de professionals uit het ziekenhuis en het Sociaal (wijk)team.