Buurtgezinnen.nl start in oktober in Velsen, Beverwijk en Heemskerk

Foto: Pixabay

Buurtgezinnen.nl, een initiatief vanuit gemeenten om overbelaste gezinnen te helpen, gaat vanaf oktober van start in Velsen, Beverwijk en Heemskerk. Er worden nog gezinnen gezocht die bereid zijn om andere families te ondersteunen.

(Bron: NH Nieuws)

Dat geeft de gemeente Velsen aan in een persbericht. Het doel van het buurtgezinnenproject is dat door deze preventieve aanpak het aantal uithuisplaatsingen wordt teruggedrongen.

Ouders die het zonder hulp niet redden om de kinderen op te voeden, kunnen een beroep doen op het initiatief. Andere families kunnen deze ouders volgens de gemeente bijstaan door de kinderen bijvoorbeeld naar zwemles of sport te brengen, ze af en toe eens op te vangen of ze een rustige huiswerkplek te bieden.

Het buurtgezinnenproject loopt in Noord-Holland al in Amstelveen, Amsterdam, Ouder-Amstel, Purmerend, Schagen en Zaanstad.