Spoken, heksen, vleermuizen en pompoenen tijdens ‘Spooky Saturday’ in Centrum Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

Afgelopen zaterdag, 27 oktober, was het centrum van Heemskerk volledig in Halloween-sfeer. En dat betekende: heel veel spoken, heksen, vleermuizen en pompoenen.

Halloween, het blijft een wonderlijk fenomeen. Alles waarvoor je normaliter je kinderen wilt behoeden wordt bij dit feestje ongeveer opgeroepen. Nog maar enkele tientallen jaren geleden was Halloween uitsluitend weggelegd voor de liefhebbers van horrorfilms, met dank aan regisseur John Carpenter, die met zijn Halloween-reeks met Michael Myers, flink te toon zette.En kinderen… daarvoor hadden we Sint Maarten (je weet wel… van die koeien met staarten). Maar zie, het blijkt zelfs mogelijk om zo’n griezelig en bloedstollend thema om te buigen tot een kindvriendelijk feestje. In ieder geval slaagden ze daar in Heemskerk zeker in.

Spooky Saturday
Vanaf 12.00 uur was ‘Spooky Saturday’ op vooral het Burgemeester Nielenplein een kinderfeest in optima forma.

Dankzij de Trick & Treat en verkleedwedstrijd zorgde de jeugd zelf al voor de juiste sfeer. Waar het om ging: wie is het mooist verkleed in Halloween-stijl? De kinderen moesten verkleed langs de winkels in het centrum waar ze punten kregen voor hun outfit. Het zorgde ervoor dat je je in Centrum Heemskerk in een soort Disney-park waande.Verder waren er diverse knutselkraampjes, een schmink-hoek, een springkussen, konden kinderen verkleed op de foto bij twee rasechte heksen, een heks en duiveltje deelden popcorn uit en verder waren er optredens van dans- en showballet Crew ASB, Fanfareorkest St. Ceacilia, zanger(tje) Brandon Bakkum, zangeres Angelina Garcia Moes en goochelaar Magic Raymen.

Sfeerbeelden
Nieuws.nl maakte ook een rondje en maakte wat sfeerbeelden van deze griezelig gezellige zaterdagmiddag.