Basisschool De Kariboe zevende schooltuin in Heemskerk vanuit ‘Het Groen Hart’.

Foto: Buurtcentrum d'Evelaer

Onder luide toejuichingen van de schoolkinderen heeft Karin Wilms, directrice van basisschool De Kariboe het bord “Schooltuin het Groene Hart van de Kariboe” onthuld.

Namens het Actie-Comité Schooltuinen benadrukte de heer Bertus Berghuis het belang om kinderen te leren zaaien, planten, kweken en consumeren van groente en fruit. Het bezig zijn in de schooltuin is een mooie praktijkervaring en daarmee een ideale aanvulling op de biologielessen.

Het begeleiden door Plant-Opa’s en Plant-Mama’s zorgt ervoor dat er een milieuvriendelijk leerproces wordt gevolgd, rekening houdend met de vier jaargetijden. In de prachtig omhekte Kariboe-schooltuin wordt deze begeleidingstaak met veel passie en geduld uitgevoerd door het echtpaar Bertie en Kees van Iersel, Ilse Chang en Peter de Groot. Het belooft een leerzaam groen seizoen te worden in de Kariboe-Schooltuin.

schooltuin banner2

Na de Leonardus, de Zilvermeeuw, de Lunetten, de Bareel, de Tweespan en de Anne Frank is basisschool De Kariboe de zevende schooltuin in Heemskerk vanuit ‘Het Groen Hart’.