Plantenbakken fleuren centrum Heemskerk op

Foto: Pixabay

HEEMSKERK – Komend voorjaar fleuren een flink aantal plantenbakken het centrum van Heemskerk op. De gemeenteraad heeft dit in november vorig jaar besloten. De raad wil graag laten zien dat Heemskerk een agrarisch dorp is en een bezoek aan het centrum nog leuker maken.

Bouwmensen Beverwijk, een MBO-opleiding van het NOVA College maakt de plantenbakken. Uit Heemskerk! vult gratis de bakken in het voorjaar met bollen en in de zomer met vaste planten. IJmond Werkt plaatst, verplaatst en onderhoudt de plantenbakken en de planten. In de winter worden de bakken opgeslagen. De BIZ Heemskerk Centrum heeft een jaarlijks bedrag toegezegd om de bakken te bekostigen. De gemeente betaalt de overige kosten.