Aangepast programma Dodenherdenking Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

HEEMSKERK – Stichting 4 en 5 mei Heemskerk heeft het programma van de Dodenherdenking vanwege de coronamaatregelen aangepast.

De herdenking bij het Vredesmonument bij de Hervormde Kerk op het Kerkplein wordt uitgezonden door Omroep Heemskerk, na de nationale herdenking op de Dam in Amsterdam. Deze uitzending van Omroep Heemskerk is van tevoren opgenomen.

Burgemeester Mieke Baltus houdt een toespraak. Er is muziek te horen en een gedicht van Gerard Castricum. Er worden kransen gelegd bij het Vredesmonument bij de kerk.

Kerkklokken luiden
Op 4 mei tussen 19.30 en 19.50 uur luiden de kerkklokken, als teken en oproep om te herdenken. Om 19.50 uur valt dan de stilte over het dorp op weg naar de twee minuten stilte om de slachtoffers van de oorlogen te herdenken. De vlag hangt op 4 mei de hele dag halfstok.