Gemeente vraagt inwoners naar mening over de weg naar een aardgasvrij Heemskerk

Foto: Pixabay

Hoe denkt u over aardgasvrij wonen? Dat is de vraag die de gemeente Heemskerk stelt aan haar inwoners.

Tussen nu en 2050 gaan we steeds meer duurzame energie en warmte gebruiken. Om ons huis te verwarmen, om te koken, om te douchen. Samen zorgen we ervoor dat we duurzaam en toekomstbestendig gaan wonen.  Hoe denkt u over aardgasvrij wonen? Vul de vragenlijst in via www.odijmond.nl/aardgasvrij-heemskerk.

Gemeente vraagt input voor de Transitievisie Warmte
De gemeente werkt aan een Transitievisie Warmte (TVW) waarin we richting geven hoe de gemeente Heemskerk van het aardgas afgaat. Voor die visie hebben we input nodig van verschillende partijen. Niet alleen van partijen als EcoHeemskerk, HVC, PWN, Liander, Stedin en de woningbouworganisaties. Oók van de inwoners van Heemskerk. Van u dus.

Input van inwoners op 2 manieren
Ten eerste legt de gemeente een vragenlijst voor. De gemeente wil weten hoe de inwoners van Heemskerk denken over aardgasvrij wonen. Ook wil men weten hoe de inwoners betrokken kunnen worden bij het overstappen op duurzame warmte. Men kan de vragenlijst invullen via www.odijmond.nl/aardgasvrij-heemskerk. Dat kan tot maandag 18 januari. De antwoorden worden verwerkt in het uitwerken van de Transitievisie Warmte (TVW) voor de gemeente Heemskerk.

Daarnaast worden er in januari en februari 2 digitale bijeenkomsten georganiseerd. De eerste is op maandag 18 januari, de tweede op maandag 1 februari. Iedereen is van harte welkom om hierbij aan te sluiten. Binnenkort volgt daarover meer informatie.