Mantelzorgwaardering 2021 Beverwijk en Heemskerk van start!

Foto: Pixabay

Gemeenten Beverwijk en Heemskerk uiten hun waardering voor mantelzorgers met cadeaukaart.

Mantelzorg is zorgen voor een naaste. Deze zorg lijkt zo gewoon, maar gaat verder dan de alledaagse hulp die we elkaar geven. Mantelzorgers zijn bijvoorbeeld senioren die zorgen voor hun partner. Of ouders die zorgen voor hun gehandicapte kind. Of kinderen die zorgen voor hun chronisch zieke oma. Zonder al die onbetaalde hulp zou het leven er voor veel mensen heel anders uit zien.

In deze tijd van de coronamaatregelen is het vaak extra moeilijk om mantelzorger te zijn. Want dit kan voor u betekenen dat u minder vaak naar de persoon toe kan voor wie u zorgt. Of dat u meer moet doen.

VVV Cadeaukaart van € 25,- als klein cadeautje voor de mantelzorgers
De twee IJmondgemeenten spreken hun waardering uit voor het werk van de mantelzorgers. Dat doen ze in de vorm van een  klein cadeautje. Ze bieden de mantelzorgers die voor iemand zorgen in Beverwijk of Heemskerk een VVV cadeaukaart van € 25,- aan. Men moet deze cadeaukaart wel aanvragen. Dat kan tot 1 juni 2021. Men krijgt de cadeaukaart eind juni 2021 in uw brievenbus.

Zorgt u voor iemand die niet in Beverwijk of Heemskerk woont? Dan kunt u bij die gemeente informeren naar de mantelzorgwaardering.

U kunt de cadeaukaart digitaal aanvragen
U bent mantelzorger als u minimaal 4 uur in de  week mantelzorg geeft  aan iemand die lang ziek is of op een andere manier beperkt is. U doet dit al meer dan 3 maanden en krijgt hier geen geld voor.

U vraagt de mantelzorgwaardering digitaal aan via www.heemskerk.nl/mantelzorg of www.beverwijk.nl/mantelzorgwaardering.