Origineel en ontregelend: theater van Tim Honnef in De Cirkel

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Op zaterdag 12 maart om 20.00 uur is Tim Honnef (1990) te zien in Theatere De Cirkel in Heemskerk. Tim is theatermaker, schrijver, presentator, organisator en dichter. Hij speelt de Nederlandse versie van zijn succesvolle Fringe voorstelling The Things I Never Told You.

Het Edinburgh Fringe is een uniek festival. De Schotse hoofdstad staat ‘s zomers een maand lang op z’n kop: universiteitsgebouwen, kroegen, pleinen en parkeerplaatsen veranderen in grote en kleine theaterzalen. Het is een droom voor veel makers om tijdens ‘de Fringe’ op te treden. De Ashton Brothers, Hans Teeuwen en De Wereldband behoren tot de Nederlandse artiesten die het publiek in Edinburgh voor zich wisten te winnen. Ook de Groningse Tim Honnef heeft er zijn plek gevonden. De British Theatre Guide noemt hem ‘one of the most fascinating experimental theatrical minds at the Fringe.’

Tim Honnef stond op 21-jarige leeftijd in de halve finale van het Amsterdams Studenten Cabaret Festival. Sindsdien heeft hij zich op theater toegelegd. Zijn voorstellingen kenmerken zich door een mix van monologen, poëzie en multimedia. Het Fringe-publiek waardeert zulke experimenten. Om die reden laat Tim zijn voorstellingen sinds 2014 in Edinburgh in première gaan.

In veel van de voorstellingen voerde Tim zijn alter ego Jonas Müller op. Ook in The Things I Never Told You speelt Jonas een rol. Postuum. De man heeft zijn meest waardevolle spullen achtergelaten: boeken, films, muziek… Het leren kennen en begrijpen van deze werken blijkt een, op zijn zachtst gezegd, ontregelende onderneming.

• Datum: Zaterdag 12 maart om 20.00 uur
  • Programma: The Things I Never Told You
  • Toegang: € 15,00 | € 13,00
  • Adres: Theater en Filmhuis De Cirkel, Laurentz, Anthony Verherentstraat 1, 1961 GD Heemskerk
  • Reserveren: www.decirkelheemskerk.nl .