Nieuwe lichting cabaretiers bij Theater De Cirkel in Heemskerk

Samir Fighil
Foto: Anouk van Tiel

Ze gooiden hoge ogen bij het vermaarde Cameretten Festival en breken door bij het grote publiek. Dit voorjaar zijn ze nog in de intieme setting van het kleine theater te zien. Bij De Cirkel in Heemskerk maakt het publiek kennis met cabaretiers Samir Fighil (26 maart), Chris Verlaan (8 april) en Fieke Opdam (23 april).

Het deed al wat stof opwaaien toen Fieke Opdam op haar achttiende de ‘jongste non van Nederland’ werd. Ook nu staat ze volop in de belangstelling. Na negen jaar keerde Fieke het klooster de rug toe en koos ze voor het podium. Ze bereikte vorig jaar de finale van Cameretten en maakt een opmars door de Nederlandse theaters. Op zaterdag 23 april is ze in Heemskerk te zien met ‘Présence’.

Chris Verlaan won in 2018 zowel de jury- als de publieksprijs van het Cameretten Festival. Hij staat op vrijdag 8 april in De Cirkel met ‘Man in de maak’, een hilarische voorstelling vol grappen waarin Chris met de nodige zelfspot zijn leven als autist beschrijft.

De eerste cabaretier die dit voorjaar in Heemskerk speelt, is Samir Fighil. Op zaterdag 26 maart komt hij naar De Cirkel met ‘Schwung’. Samir is een geboren entertainer. Met scherpe observaties, herkenbare verhalen en originele typetjes geeft hij een kijkje in de verschillende werelden waarin hij leeft. Samir Fighil won in 2019 de persoonlijkheidsprijs van Cameretten.

Het Cameretten Festival is het oudste cabaretfestival van Nederland. Sinds 1966 is het uitgegroeid tot hét onafhankelijke podium waar nieuw aanstormend cabarettalent zich presenteert voor publiek, jury en pers. Tot de winnaars van het festival behoren onder andere Brigitte Kaandorp, Hans Teeuwen en Theo Maassen: artiesten die aan het begin van hun carrière in Theater De Cirkel optraden.

Theater De Cirkel programmeert in Podium Laurentz aan de A. Verherentstraat 1 in Heemskerk. De voorstellingen beginnen om 20.00 uur. Voor uitgebreide informatie en tickets: www.decirkelheemskerk.nl.

Voorstellingen:

• Samir Fighil met ‘Schwung’ – zaterdag 26 maart om 20.00 uur
  • Chris Verlaan met ‘Man in de maak’ – vrijdag 8 april om 20.00 uur
  • Fieke Opdam met ‘Présence’ – zaterdag 23 april om 20.00 uur

Adres:   Theater en Filmhuis De Cirkel / Podium Laurentz, Anthony Verherentstraat 1, 1961 GD Heemskerk

Reserveren: www.decirkelheemskerk.nl.