Parijse sferen bij De Cirkel met ‘Amélie’ en Franse chansons in eerste weekend van april

Camadou trioDasha Hans Carole
Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Het eerste weekend van april staat bij De Cirkel in het teken van Parijs. Het Filmhuis vertoont de jubileumeditie van ‘Le fabuleux destin d’Amélie Poulain’ en op zondagmorgen brengt Carole Marie Doucet het concert ‘Chansons toutes saisons’.

In 2001 veroverde Le fabuleux destin d’Amélie Poulain de harten van talloze filmliefhebbers. De film van Jean-Pierre Jeunet met Audrey Tatou als heldin is ter gelegenheid van zijn twintigste verjaardag gedigitaliseerd. Bij Theater en Filmhuis De Cirkel kun je op vrijdag 1 en zondag 3 april weer wegdromen bij de belevenissen van de Franse serveerster.

Een ode aan de fantasie
Amélie werkt in een café in Montmartre. Ze houdt ervan mensen te observeren terwijl ze haar fantasie de vrije loop laat. Dan ontdekt ze haar ultieme levensdoel: het oplossen van andermans problemen. Ze helpt de conciërge, een collega, de buurman… totdat ze een zonderlinge jongen ontmoet en haar missie dreigt te ontsporen.

Nog meer Parijs
Het zinderende van de zomer, de nostalgie van de herfst, de verstilde sfeer van de winter en de vrolijkheid van het voorjaar: de seizoenen zijn volop bezongen door grote chansonniers als Brel, Trent en Piaf. Carole Marie Doucet (Camadou) brengt hun liederen naar De Cirkel op zondag 3 april in het concert ‘Chansons toutes saisons’. Ze wordt begeleid door Dasha Beltiukova (fluit) en Hans van Gelderen (gitaar).

Theater en Filmhuis De Cirkel programmeert in Podium Laurentz aan de A. Verherentstraat 1 in Heemskerk. De filmvoorstellingen beginnen om 20.00 uur, het koffieconcert om 11.30 uur. Voor uitgebreide informatie en tickets: www.decirkelheemskerk.nl.

Voorstellingen:

• Le fabuleux destin d’Amélie Poulain – vrijdag 1 april om 20.00 uur
  • Camadou met ‘Chansons toutes saisons’ – zondag 3 april om 11.30 uur
  • Le fabuleux destin d’Amélie Poulain – zondag 3 april om 20.00 uur

Adres:   Theater en Filmhuis De Cirkel, Podium Laurentz, Anthony Verherentstraat 1, 1961 GD Heemskerk