Start werkzaamheden aanpassing entreegebied station Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

HEEMSKERK – Begin juni 2023 start Aannemersbedrijf Bruisschaart B.V. met de aanpassing van de entree tot het NS-station. In plaats van de keerlus komt er een plein met plantvakken, verlichting en bankjes. Ook komt er cameratoezicht.

Op deze manier wil de gemeente de uitstraling, veiligheid, zichtbaarheid en toegankelijkheid van het gebied verbeteren. De werkzaamheden duren ongeveer 4 weken. Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijven de supermarkt, kapsalon en perrons toegankelijk.

ProRail en NS zorgden eerder voor een bredere toegang tot de perrons, een aangepaste fietsenstalling, een nieuw groenvak met beplanting en een nieuwe kaartautomaat met reizigersinformatie. Het ontwerp voor de inrichting van het stationsplein sluit hierop naadloos aan.

Tijdelijke aanpassingen
Het gaat bij de aanpassingen van het entreegebied om tijdelijke aanpassingen. Voor de stationsomgeving loopt namelijk ook een project voor het bouwen van woningen. Het is nog niet bekend hoe en wanneer dit langetermijnplan wordt uitgevoerd. De gemeente heeft besloten het entreegebied alvast op te knappen om zo de bestaande knelpunten op te lossen. Een tekening van het ontwerp staat op www.heemskerk.nl/stationspleinen.