Nieuwe ‘ Vrienden van de kerk  CD’ samengesteld door Annemarieke Bechtold

Foto: Aangeleverd

BEVERWIJK – Voor het eerst sinds 2020 wordt dit jaar weer een nieuwe ‘ Vrienden van de kerk  CD’ gepresenteerd.  De officiële presentatie vindt plaats op zaterdag 21 oktober in de Grote Kerk in Beverwijk in aanwezigheid van de onlangs geïnstalleerde wethouder van Cultuur Niek Wijmenga

De nieuwe ‘Vrienden van de kerk  CD’ de vijfde in de reeks. De eerste (2017) werd samengesteld door gitarist Serge Héman, de tweede (2018) door harpiste Colet Nierop, de derde (2019) door pianist Ruud Jansen en de vierde (2020) door violist David van Aalderen en pianist Rodolfo Ravissant samen.

Deze vijfde CD is samengesteld door zangeres Annemarieke Bechtold. Annemarieke zingt al heel wat jaren in de IJmond. Zij zingt een breed repertoire en wordt door allerlei muzikanten begeleid, van contrabas tot piano en van saxofoon tot orgel.

De Vereniging Mensenkerk vraagt jaarlijks een muzikant om een CD samen te stellen waarop verschillende muzikanten samen spelen. Ook deze keer is dat weer gelukt. De opnamen zijn in slechts 3 dagen gemaakt. In feite is het een registratie van live samenspel.

Het is een zeer gevarieerde CD geworden waar zelfs het orgel met een nummer meespeelt. Veertien muzikanten spelen op deze CD samen. Er zijn maar liefst 19 nummers in uiteenlopende bezettingen en stijlen

Aan deze editie hebben meegewerkt: Bas Kisjes, Lucien Louwerse. Jeff Templon, Roland Lut Luttik. Nils van Dijk, Sjanneke van Herpen,David van Aalderen, Thomas Wilbrink, Lex Molenaar, Ruud Jansen, Saskia Domisse, Ton Duin, Martin de Vlugt, Serge Héman.

De nummers van de CD worden op 21 oktober live uitgevoerd ! Aanvang is 20.00 uur (zaal open om 19.00 uur). Entree: 10,- Inclusief CD !