Puberen in de Polder: ‘Losser laten, niet laten vallen’

Foto: Pixabay

Puberen in de polder is een voorlichtingsprogramma voor ouders met kinderen in de puberleeftijd. Deze voorlichtingsavond wordt georganiseerd door Stichting Gezondheidscentrum Broekpolder, Stichting Welzijn Beverwijk, Stichting Welschap Welzijn Heemskerk.

Dit initiatief is ontstaan in de wijk Broekpolder, een wijk met een relatief jonge leeftijdsopbouw en heeft veel jonge gezinnen met opgroeiende kinderen.

Deze voorlichtingsavond met tal van praktijkvoorbeelden gaat over de relatie en het contact tussen puberkind en ouders. Ouders hebben de behoefte om te zorgen dat het goed gaat met hun kind. Het kind werkt in de pubertijd aan zijn/haar belangrijkste ontwikkelingstaak: eigen autonomie en zelfstandigheid. Behoeften en belangen lijken hierdoor regelmatig te botsen. Maar het kind en de ouders hebben belang bij een goede en veilige relatie. Wat kun je doen om de relatie en het contact met het puberkind zo goed mogelijk te houden? Wat zijn kansen en wat zijn risico’s?

Frans van Straalen
Spreker is Frans van Straalen. Frans is contextueel therapeut en werkt in het Jeugd Interventie Team van Socius maatschappelijk dienstverleners. Frans heeft jarenlange ervaring met het werken met kinderen in gezinnen en de relatie tussen ouder en kind.

Tijd, plaats, aanmelden en inlichtingen

• Aanmelden kan door naam en eventueel telefoonnummer te sturen naar: [email protected] o.v.v. “Puberen in de Polder”. Aan deze avond zijn geen kosten verbonden.
  • De bijeenkomst is op donderdag 6 oktober in Wijkcentrum Citadel (Steenhouwerskwartier 27, Heemskerk). Men kan binnenlopen vanaf 19.30 uur en het programma start om 20.00 uur.
  • Voor nadere informatie kan men contact opnemen met Michel Zwaga, Stichting Welschap Welzijn: 06-14978742 of met Denise Boon, GC Broekpolder: 06-20045602

flyer-puber-in-de-polder-6-oktober-2016-banner